Om föreningen

Bostadsrättsföreningen Gottsunda Allé 2 ligger belägen på Henry Wemans väg 10 och 12 i Uppsala.

Föreningen bildades år 2014 och består av 48 lägenheter samt en butikslokal (Henry Wemans väg 8). Gottsunda Allé 2 ligger i Gottsunda precis intill Gottsunda centrum som har det mesta du kan önska i form av affärer och service. Föreningen ligger också mycket nära till fina natur- och skogsområden. Bland annat ligger "Gula stigen" som sträcker sig mellan Studenternas i city till Skarholmen på kort avstånd härifrån. Det finns även bra busskommunikationer och fina cykelvägar in till city.

Tillsammans med grannföreningen Gottsunda Allé 1 (Henry Wemans väg 2 och 4) delas innergård samt parkeringsplatser ute och garage. Även brf Gottsunda Allé 1 har en butikslokal (Henry Wemans väg 6).

Husen är ritade av arkitekt Patrik Sund, Arkitekthuset i Jönköping.

Om att bo i en bostadsrättsförening

Att bo och vara medlem i en bostadsrättsförening innebär att man tillsammans med sina grannar äger och ansvarar för de fastigheter och utrymmen föreningen består av. Alla kostnader som föreningen har för hus och gårdar fördelas på varje bostadsrätt genom en månadsavgift. Månadsavgiften fastställs av föreningens styrelse och kan vid behov behövas höjas. Ju lägre kostnader föreningen har, desto lägre avgift för respektive bostadsrätt. Det är därför viktigt att vi är rädda om våra gemensamma utrymmen både inne och ute för att hålla nere månadsavgiften.